OFERTY
KGM Motors, wcześniej znany jako SsangYong, z dumą obchodzi siedem dekad innowacji w motoryzacji. Upamiętniając bogatą historię, która zaczęła się skromnie w warsztacie Ha Dong-Hwan Motor w 1954 roku, KGM Motors wyróżnia się jako jedyny producent w Korei, który specjalizuje się wyłącznie w produkcji SUV-ów i pojazdów 4x4.
Znany z pionierskiego ducha i zaangażowania w tworzenie nagradzanych pojazdów, KGM Motors posiada długą historię innowacji i nieustannie znajduje się na czele inżynierii motoryzacyjnej. Firma rozpoczęła swoją działalność od produkcji ciężarówek, autobusów i pojazdów specjalnych przeznaczonych na eksport, co ugruntowało silne i niezawodne DNA produktów, które obecnie zdobywają uznanie na rynku.
Z biegiem lat firma przekształciła się w znaną SsangYong Motor Company, a następnie przyjęła swoją obecną nazwę – KGM Motors, co oznacza "Korean Genuinely Made" (Oryginalnie wyprodukowane w Korei). Przez całą tę podróż marka nieustannie dążyła do przekraczania granic w segmencie SUV-ów i pojazdów 4x4, oferując szeroką gamę nagradzanych pojazdów.
Z pasją do innowacji i zaangażowaniem w doskonałość w sektorze motoryzacyjnym, KGM Motors nadal przesuwa granice w projektowaniu i inżynierii samochodowej. Firma koncentruje się na tworzeniu kluczowych komponentów oraz zaawansowanych silników. W szczególności kładąc nacisk na ekologiczne silniki oraz wprowadzanie modeli z napędem elektrycznym, co umacnia pozycję KGM jako lidera zrównoważonej mobilności.
SsangYong został początkowo założony jako warsztat samochodowy Ha Dong-Hwan w 1954 roku. Firma na początku rozpoczęła produkcję ciężarówek, autobusów i pojazdów specjalnego przeznaczenia - wiele z nich na eksport.
Firma została współzałożycielem Shinjin Jeep i produkowała jeepy zarówno z twardym, jak i miękkim dachem.
W 1977 roku firma, znana wciąż jako Ha Dong-Hwan Motor Co połączyła się z przedsiębiorstwem Dong A Motor Co Ltd i przyjęła jego nazwę.
W 1984 roku SsangYong przejął firmę Geohwa Co i jednocześnie nazwę handlową Korando, będącą kontrakcją hasła "Korean Can Do".
W 1986 roku koncern SsangYong przejął przedsiębiorstwo, jednocześnie ujednolicając nazewnictwo - wszystkie produkowane pojazdy otrzymały nazwę SsangYong.
W 1991 roku SsangYong nawiązał strategiczne partnerstwo z Mercedes-Benz, która zakupiła 5 procent akcji spółki. Wynikiem współpracy była m.in. wymiana technologiczna, w wyniku której samochody wykorzystały technologię Mercedesa lub wręcz bazowały na pojazdach niemieckiej marki (limuzyna Chairman i dostawczy Isana).
Debiutuje pierwsza generacja samochodu terenowego Musso, pierwszego pojazdu wykorzystującego technologię Mercedesa.
Korando drugiej generacji został wprowadzony na rynek jako uzupełnienie SsangYong Musso i zawierał kilka opcji silnikowych, w tym zarówno silnik benzynowy i wysokoprężny.
Daewoo kupiło większościowy pakiet udziałów w SsangYong, a następnie przemianował wszystkie wówczas oferowane modele na własną markę Daewoo.
Pierwsza generacja Rextona została wprowadzona na rynek przy wykorzystaniu technologii Mercedesa - Rexton wzmocnił reputację SsangYonga jako producenta kompetentnych samochodów terenowych.
W 2004 roku SsangYong połączył się z chińskim Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). W 2004 roku firma po raz pierwszy wprowadziła na rynek dużego, 7-miejscowego MPV o kontrowersyjnej stylistyce – Rodiusa.
Mahindra Motor Co, największy producent pojazdów użytkowych w Indiach nabył SsangYong w 2011 i szybko zmodernizował linie produkcyjne oraz uruchomił produkcję Korando trzeciej generacji. Był to pierwszy model z nadwoziem Monocoque i nowym silnikiem wysokoprężnym 2,0l, opracowanym przez SsangYonga.
Na rynku debiutuje Rexton z całkowicie nowym wyglądem i obecnie dobrze sprawdzonym silnikiem wysokoprężnym SsangYong o pojemności 2.0 litrów. Rexton wzmacnia reputację jako eksperta w dziedzinie budowy dzielnych i niezawodnych samochodów terenowych.
Rok 2015 był ekscytujący dla SsangYonga wraz z wprowadzeniem na rynek Tivoli, miejskiego SUV-a. Zaprojektowany we współpracy z Mahindrą i napędzany całkowicie nowym silnikiem SsangYong 1.6L, Tivoli stał się jak dotąd najlepiej sprzedającym się modelem w gamie SsangYong!
Większy znaczy lepszy - Tivoli Grand posiada wydłużone nadwozie, dzięki czemu uzyskano bijącą rekordy przestrzeń bagażową o pojemności 720l w kompaktowym nadwoziu, co czyni Tivoli jeszcze bardziej wszechstronnym.
Odsłona nowej wersji flagowego modelu to zawsze wielkie wydarzenie dla marki - w 2017 roku odbyła się premiera nowego Rextona czwartej już generacji. 3500kg uciągu, przestrzeń nawet dla 7 osób, świetne zdolności terenowe i bogato wyposażone wnętrze pozwoliły wznieść markę SsangYong na nowe wyżyny.
Wprowadzenie nowego Musso w 2018 roku kończy odnowienie kompletnej gamy pod zarządem Mahindry i Mahindry - oparte na nowym Rextonie, Musso ma zdolność do przewożenia ponad tony ładunku i jednocześnie holowania 3,5 tony.
Wprowadzenie nowego Korando sprawiło, że cykl produktowy zatoczył pełne koło. Całkowicie nowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5L był dużym krokiem naprzód, podobnie jak innowacyjny kokpit „blaze" wyposażony w najnowocześniejsze ekrany i ambientowe oświetlenie. Zachowano jednak mnóstwo miejsca dla pasażerów i bagażu oraz zdolność do holowania 2 ton.
Pierwszy facelifting modelu Tivoli przynosi nowe turbodoładowane silniki benzynowe 1.2L i 1.5L, ulepszonego diesla i kabinę, która czerpie najlepsze technologie z modelu Korando, zachowując jednocześnie wnętrze i przestrzeń bagażnika, która może zawstydzić wielu rywali.
W świecie pick-up'ów duże jest najlepsze, a Musso Grand jest jednym z największym dostępnych na europejskim rynku.. Dzięki wszystkim zaletom standardowego Musso i wyjątkowo długiemu pokładowi ładunkowemu jego ładowność stała się jeszcze większa.
Wielokrotnie nagradzany Rexton stał się bardziej efektowny niż kiedykolwiek po liftingu nadwozia, zyskując całkowicie nowy pas przedni. Nowy układ napędowy i skrzynia biegów zapewniają większą moc i lepszą wydajność przy jednoczesnym zachowaniu 3,5-tonowego uciągu i konfiguracji 7 miejsc.
Musso otrzymuje agresywny lifting, który przyciąga wzrok. Pick-up, które wciąż może pochwalić się najlepszymi statystykami holowania i przewożenia ładunku spośród dostępnych w Europie pick-upów, wchodzi na rynek brytyjski i zbiera kolejne nagrody.
Pierwszy w pełni elektryczny model Ssangyong - Korando e-Motion, świętował swoją polską
premierę podczas targów motoryzacyjnych Poznań Motorshow 2022.
E-Motion to pełnoprawny SUV o długości niemal 4,5 metra i zaskakująco przestronnym
wnętrzu, a także dużym prześwitem i możliwością holowania przyczepy o masie do 1500kg.
W Korei debiutuje przełomowy dla marki model – Torres. Pierwsze dostawy do Polski zaplanowano na jesień 2023 roku.
Do gamy SsangYong dołącza w pełni elektryczny Torres EVX. Za jego napęd odpowiada silnik elektryczny o mocy maksymalnej 207 KM, zasilany przez nowoczesny akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) o długiej żywotności i gwarancją na 10 lat / 1.000.000km przebiegu. Polska, oficjalna premiera Torresa EVX odbędzie się podczas targów Poznań Motorshow w dniach 4-7 kwietnia.
KGM Motors, wcześniej znany jako SsangYong, świętuje 70 lat innowacji w produkcji SUV-ów i pojazdów 4x4, zyskując renomę jako lider niezawodności i inżynierii. Firma kontynuuje rozwój, koncentrując się na ekologicznych technologiach i napędzie elektrycznym, umacniając swoją pozycję w zrównoważonej mobilności.